Sposób na błyskawiczne śniadanie – overnight oats

Overnight oats – za tą skomplikowaną nazwą kryje się bardzo łatwe do przyrządzenia danie. Są to po prostu płatki owsiane, które zalewasz mlekiem i odstawiasz na noc, żeby wciągnęły płyn i osiągnęły konsystencje znanej Ci dobrze z dzieciństwa owsianki.

Rano wystarczy tylko wyjąć uprzednio przygotowane jedzonko z lodówki i spałaszować je ze smakiem. Duża oferta mleka roślinnego dostępnego na rynku czyni to danie idealnym także dla wegan. Oto nasza propozycja overnight oats na cztery pory roku.

Wiosna

5 łyżek płatków owsianych zalewasz szklanką mleka (podstawa). Pół łodygi rabarbaru kroisz na równe kawałeczki i dusisz je w rondelku aż będą miękkie. Kroisz w kostkę 5 średnich truskawek. Dodajesz to wszystko do płatków z łyżeczką miodu, mieszasz i wstawiasz na noc do lodówki. Mleko możesz opcjonalnie rozrobić z jogurtem dla większej zawartości białka.

Lato

Wersja egzotyczna. Do podstawy dodajesz 5 drobno posiekanych daktyli, pół brzoskwini i plaster ananasa. Może być z puszki, ale świeży jest zdrowszy i smaczniejszy.

Jesień

Zetrzyj na tarce nieduże jabłko. Podsmaż je na patelni, najlepiej na maśle, ale możesz użyć też oleju. Dodaj trochę cynamonu i łyżeczkę miodu. Przełóż masę do podstawy i wymieszaj.

Zima

Dobra opcja na szczególnie senne zimowe poranki. Wieczorem do podstawy dodajesz tylko łyżkę powideł śliwkowych i przyprawy piernikowej do smaku, rano cieszysz się aromatycznym śniadaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *